12 kwietnia 2014

Domowa czekolada

Z okazji Dnia Czekolady, zapraszam na jej domową wersję, bardzo prostą do zrobienia, w wersji minimalistycznej, potrzebne będą tylko 3 składniki :)
Przepis znalazłam w książce "Na surowo" J.Wignall, w którym bazą jest masło kakaowe, które mam w planach kupić, tymczasem postanowiłam wykorzystać olej kokosowy i muszę przyznać, że efekt jest bardzo satysfakcjonujący.
Bazą są trzy składniki, jednak możecie ją doposażyć w inne dodatki: cynamon, chili, pieprz, rodzynki, żurawinę, wiórki, dowolne orzechy itp.



Składniki
(na tabliczkę o wymiarach 27cm x 8 cm)
1/2 szklanki oleju kokosowego (przypominam wersję domową - klik)
1/4 - 1/2 szklanki karobu (wielbiciele mocniejszych kakaowych smaków wybierają drugą opcję)
2 - 4 łyżki dowolnego słodu (wielbiciele bardziej słodkich smaków wybierają drugą opcję)
szczypta soli (opcjonalnie)
dowolne dodatki, u mnie tylko garść podprażonych i obranych orzechów laskowych

Wykonanie
Odmierzoną ilość oleju kokosowego wstawiam w szklance do miski wypełnionej ciepłą wodą, gdy uzyska postać płynną, mieszam porządnie z karobem i słodem (na początek dodajcie mniejszą proponowaną ilość tych składników) oraz szczyptą soli. Po posmakowaniu możecie dodać więcej karobu, słodu, dowolnie przyprawić.
Masę wylewam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, wstawiam do zamrażarki na godzinę. Zjadamy od razu lub przechowujemy w lodówce.

Oceń przepis:

12 komentarzy:

  1. fantastyczna :-) zrobiłam dzisiaj, ale skonczyl mi się słód i dodałam zwykły cukier.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie! Wspaniała czekolada. Z chęcią zatopiłabym w niej ząbki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada pierwszy sort
    Asiu fajna ta książka co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo fajna, tylko przepisów mogłoby być więcej, no i jest kilka znanych: parmezan z orzechów, "sernik" z nerkowców, serek z rejuvelakiem, "makaron" z cukinii itp. Wielu z nich nie zrobisz, jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu: Vitamixa, mandoliny, sokowirówki/ wyciskarki

      Usuń
    2. To kupić? Ładnie wydana ?

      Usuń
  4. Bardzo ładnie, dużo kolorowych zdjęć.
    Wiesz co, ona tam dużo też miąższu z młodego kokosa używa, ale pewnie można zastąpić nerkowcami albo mlekiem kokosowym;
    ja będę chciała zrobić sernik z masła kakaowego i naleśniki z samych warzyw i babki płesznik

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem w tanie napisać tylko tyle: DZIĘKI!!!! I jeszcze dodam: MRRRRR... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O jaaaa!!! Cudo!!!! *.* Muszę zrobić. Jak tylko uda mi się wykombinować "nutellę" xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis ;D jakbyś miała ochotę na więcej zajrzyj do mnie na bezglutenowe i vege przepisy - myślę, znajdziesz trochę osłody 12 słodkości bez glutenu

    OdpowiedzUsuń
  8. karobu? wytłumaczysz co to jest? bo pewnie ciemne kakao to nie ta liga?

    OdpowiedzUsuń
  9. Można użyć ksylitolu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Domowa czekolada najlepsze na świecie. Jak raz spróbowałam to już nie chce kupczej

    OdpowiedzUsuń